Adresa pro doručování dokumentů v analogové podobě
Tato adresa je současně adresou pro doručování dokumentů v digitální podobě doručovaných na přenosných technických nosičích dat.
Městský úřad
Staré náměstí 78
560 02 ČESKÁ TŘEBOVÁ
Úřední hodiny podatelny
Pondělí: 8:00–11:00, 12:00–17:00
Úterý: 8:00–11:00, 12:00–15:00
Středa: 8:00–11:00, 12:00–17:00
Čtvrtek: 8:00–11:00, 12:00–15:00
Pátek: 8:00–11:00, 12:00–14:00
Elektronická adresa podatelny
epodatelna@ceska-trebova.cz
Identifikátor datové schránky
bhqbzrn
Formáty datových zpráv
Dokumenty
v digitální podobě jsou přijímány v datových formátech dle § 23 vyhlášky MV č. 259/2012 Sb., jedná se o tzv. výstupní datové formáty. Dalšími přijímanými datovými formáty dokumentu v digitální
podobě jsou PDF verze 1.7 a vyšší, DOC, DOCX (textový dokument aplikace Microsoft Word ),
TXT (prostý text), ODT
(Open Document Text),
RTF (Rich Text Format).
Přehled přenosných technických nosičů dat
Podatelna MěÚ přijímá dokumenty v digitální podobě na nosičích USB flash disk, CD a DVD.
Postup v případě zjištění škodlivého kódu
Např. viry, chybný formát, porušení integrity datové zprávy a neplatnost elektronického podpisu zasilatele. Datové zprávy, u kterých byly zjištěny výše uvedené závady nejsou podatelnou zpracovávány. Podatelna MěÚ dále postupuje dle následujícího ustanovení.
Důsledky doručení neúplného nebo poškozeného dokumentu
Pokud podatelna MěÚ zjistí, že doručený dokument v analogové
podobě je neúplný nebo nečitelný, a je schopna určit odesílatele tohoto
dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, vyrozumí odesílatele o zjištěné vadě
dokumentu a stanoví další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se podatelně MěÚ vadu
doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, podatelna MěÚ dokument
dále nezpracovává. Není-li podatelna MěÚ schopna určit odesílatele doručeného dokumentu,
který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument dále
nezpracovává.
Podatelna MěÚ postupuje obdobně, pokud zjistí, že doručený
dokument v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný,
nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód,
není v datovém formátu, ve kterém podatelna MěÚ přijímá dokumenty v digitální podobě,
nebo není uložen na přenosném technickém nosiči dat, na kterém podatelna MěÚ přijímá
dokumenty v digitální podobě, je-li k doručení dokumentu užito přenosného
technického nosiče dat.
Elektronické podání a jeho podepisování:
Náležitostí podání je vždy podpis, a to bez ohledu na to, zda je podání vyhotoveno v listinné či elektronické podobě. Konkrétní typ elektronického podpisu, který je nutné pro podepsání podání použít, je stanoven v § 6 odst. 1 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce.
1) k podepisování elektronickým podpisem lze použít pouze uznávaný elektronický podpis, podepisuje-li se elektronický dokument, kterým se právně jedná vůči veřejnoprávnímu podepisujícímu nebo jiné osobě v souvislosti s výkonem jejich působnosti.
2) uznávaným elektronickým podpisem se rozumí zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis.
Postup při doručení podání se řídí zejména § 37 odst. 4 z. č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů:Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo
v elektronické podobě. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu, telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití podpisu.
Pozn.: zmíněným podáním v elektronické podobě (při kterém využijete odkazu
epodatelna@ceska-trebova.cz)
je myšleno podání, které je podepsané uznávaným elektronickým podpisem (tím se rozumí zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis - viz § 6 zákona č. 297/2016 Sb.).