Cesta: Titulní stránka
Adresa, na kterou mají být doručovány písemnosti, tzv. doručovací adresa, je referenčním údajem podle zákona o základních registrech. Podle zákona o evidenci obyvatel a rodných číslech můžete požádat o zavedení doručovací adresy do informačního systému evidence obyvatel.
Ohlášení adresy pro doručování, její změnu nebo zrušení, provedete na obecním úřadě v místě svého trvalého pobytu následujícími způsoby:
1. Občan vyplní formulář „Hlášení adresy pro doručování“ v listinné podobě. Formulář podepíše a předloží doklad k ověření totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas) přímo na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu, nebo
2. Občan vyplněný formulář s úředně ověřeným podpisem zašle na obecní úřad v místě svého trvalého pobytu prostřednictvím doručovatele poštovních služeb. Pokud občan podává žádost v elektronické podobě, podepíše ji uznávaným elektronickým podpisem nebo doručí prostřednictvím datové schránky.
Žádost může také obsahovat datum, od kterého občan žádá o zavedení adresy pro doručování, v opačném případě se jedná o datum podání žádosti.
Za ohlášení, změnu nebo zrušení adresy pro doručování není stanoven žádný správní poplatek.
Všechny připojené úřady k základním registrům si tak vaši doručovací adresu, kterou si podle výše uvedeného návodu zřídíte, zavedou do svého systému a budou vás následně na tuto adresu obesílat.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.
Redakční systém vismo®