Orientační nabídka


International


Město
Česká Třebová - Oficiální web

 
Facebook města
 


Cesta: Titulní stránka

 

Zpravodajství Odboru živnostenského

 
 

Zobrazeno je 25 z celkem 60 záznamů na stránce:  

< předchozí stránka  -1- 2 3  další stránka >
 
ZměněnoNázev a anotaceZodpovídá
11.10.2019SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. – KRACH CESTOVNÍ KANCELÁŘE
Krach cestovní kanceláře je jistě noční můrou všech lidí, kteří si zařizují dovolenou přes cestovní kanceláře. Jak ukazuje nedávný krach cestovní kanceláře Thomas Cook, vybrat si známou a renomovanou cestovní kancelář ještě není zárukou toho, že se nemůže nic stát. Nedávné události naznačují, že i takto letitá, velká a známá cestovní kancelář může zkrachovat a dostat své klienty do velmi nepříjemné situace. Každým rokem také v České republice z trhu zmizí několik cestovek. I když jejich počet není nikterak velký, pojďme se podívat, co takový krach cestovní kanceláře pro spotřebitele znamená a jak by měl v případě úpadku postupovat
Bc. Matěj Beneš
22.8.2019SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA z.s. RADÍ– OBCHODNÍ PODMÍNKY O E-SHOPU PROZRADÍ HODNĚ. BOHUŽEL JE MÁLOKDO ČTE.
Online nákupy jsou stále oblíbenějším způsobem nakupování. Bohužel ne vždy se při nich setkáváme pouze s pozitivní zkušeností. Neustále totiž stoupá počet internetových obchodů, ze kterých se zakoupeného zboží či služeb nikdy nedočkáme, nebo se může objevit problém při vrácení zboží v zákonné lhůtě, či při jeho reklamaci.
Bc. Matěj Beneš
2.7.2019SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. – JAK NA NÁKUP ČERSTVÝCH, VOLNĚ ROSTOUCÍCH HUB
Češi jsou národem houbařů a také si velmi rádi na této pochoutce pochutnávají. Ne každý si však troufne vyrazit do lesa a sám si suroviny na večeři nasbírat. Co si budeme povídat, pokud se v houbách nevyznáme, je riziko případné otravy nemalé. Pokud jste jedním z těch, kterým již žampiony a hlívy ústřičné dostupné v každém supermarketu k uspokojení chuťových buněk nestačí a zároveň nejste žádný mykolog, můžete si volně rostoucí houby také zakoupit. Jaká jsou pravidla pro prodej čerstvých, volně rostoucích hub a na co si při jejich koupi dát pozor?
Bc. Matěj Beneš
14.6.2019SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. RADÍ – NEVĚŘTE MANIPULÁTORŮM
Nedovolte manipulátorům, kteří se pod záminkou dárků vetřou do Vašich domovů, nevěřte slibům o zázračných přístrojích. A pokud se přece jen necháte zlákat a přesvědčit k nákupu, pamatujte na to, že odstoupení od kupní smlouvy v případě podomního prodeje má svá pravidla. Spoléhat na sliby, že někdo něco udělá za Vás, může být v konečném důsledku jen ztrátou času, iluzí a mnohdy i nervů.
Bc. Matěj Beneš
27.5.2019SOS MaS, z.s. radí – Jak na brambory
Je květen, všechno kvete, začíná nový život. I brambory, sebelépe uskladněné od předchozí sklizně, začínají přirozeně rašit a pro obchodníky je opravdu problém udržet vhodné podmínky pro prodej kvalitních brambor.
Bc. Matěj Beneš
27.5.2019SOS MaS, z.s. radí – ZMĚNA PODMÍNEK ZÁJEZDU PŘED JEHO USKUTEČNĚNÍM ZE STRANY POŘADATELE. VÍTE, NA CO MÁTE PRÁVO?
Změna je život. Některé změny však nejsou zrovna vítané a mohou sebou přinést nepříjemné komplikace. Např. když nám cestovní kancelář sdělí, že je nucena změnit podmínky či stornovat zájezd plánovaný dlouho dopředu. Dovolená je se zaměstnavatelem domluvena přesně na termín, žena se těší na hotel na pobřeží a all inclusive, protože nebude muset vařit, děti už se nemohou dočkat animačního programu a najednou přijde nevítaná zpráva, která vše zkomplikuje.
Bc. Matěj Beneš
12.4.2019Jste připraveni na sledovatelnost tabákových výrobků?
Od 20. května 2019 začnou platit nová pravidla pro sledovatelnost cigaret a tabáku k ručnímu balení cigaret. Změny se dotknou každého, kdo je zapojen do výroby, dovozu, distribuce nebo prodeje tabákových výrobků. Hlavním cílem sledovatelnosti tabákových výrobků je boj s nelegálním obchodem s tabákovými výrobky v Evropě.
Vlastimil Škorpil
9.4.2019NAKUPUJTE VEJCE (NEJEN NA VELIKONOCE)
Zanedlouho nás čekají svátky jara - Velikonoce. A právě Velikonoce patří mezi naše nejoblíbenější svátky. Jsou obdobím, kdy vítáme příchod jara a probouzení přírody. Jejich symbolem jsou vejce a tak nás čeká období, kdy se v hojné míře konzumují. Jakými doporučeními a radami bychom se měli řídit při jejich nákupu? Čeho si máme všímat? Kde by měla být uložena a jak jsou označena balení a co vše nám o kupovaném vejci prozradí kód na skořápce?
Vlastimil Škorpil
18.2.2019KDE (NE)NAKUPOVAT LÉČIVÉ PŘÍPRAVKY?
Minulý týden nabylo účinnosti prováděcí nařízení Evropské unie, které přináší jednotná pravidla pro ověřování pravosti léčiv napříč všemi státy Evropské unie. Cíl je zřejmý, lepší ochrana zdraví pacientů. Novela zákona o léčivech předpokládá vytvoření a spuštění poměrně nákladného systému na ověřování pravosti léčiv v oficiální distribuční síti, tedy zejména v lékárnách.
Vlastimil Škorpil
14.2.2019Zastrašování spotřebitele
To, že prodejce může být ze strany dozorových orgánů, např. ze strany České obchodní inspekce popotahován v případě, že spotřebiteli lže o vlastnostech výrobku nebo v případě, že nesplní nějakou zákonem danou povinnost (např. nevyřídí reklamaci do 30 dnů), již téměř každý spotřebitel ví.
Vlastimil Škorpil
19.11.2018PLATBA KARTOU NA INTERNETU, JAK SE CHRÁNIT?
Platby kartou na internetu jsou dnes stále populárnější, přináší totiž větší pohodlí, rychlost, ale i řadu dalších výhod. Klíčovou otázkou pro tyto transakce ovšem zůstává bezpečnost a obava ze zneužití karty. Pokud zákazníkovi nedorazí objednané zboží, je odkázán na běžný reklamační proces. Pokud obchodník nekomunikuje, může využít mimosoudního řešení sporů a pokud nebude úspěšné, pak pomůže jen soud. Pokud však zákazník platil kartou, jeho šance na vrácení finančních prostředků se rapidně zvyšují. Může totiž zažádat o pomoc svou banku a požadovat navrácení svých prostředků.
Vlastimil Škorpil
18.7.2018REKLAMACE DOVOLENÉ
Máme polovinu července a čas čerpání zasloužených dovolených je tak v plném proudu. Dovolená je pro většinu z nás zdrojem odpočinku a energie po náročném pracovním roce. Těšíme se na ni celý rok a chceme si ji užít. Ne vždy se však vše vydaří přesně podle našich představ a ne vždy vytoužená dovolená probíhá tak, jak cestovní kancelář slibovala.
Vlastimil Škorpil
3.7.2018DOVOLENÁ NA SPLÁTKY
Léto je tady a tak většina z nás řeší kam vyrazit na dovolenou. Každý druhý Čech by se rád vydal do zahraničí, k moři za sluncem, do nějakého příjemného přímořského letoviska, odpočinout si od strastí všedního dne. Rádi byste také v létě relaxovali pod palmami, ale chybí vám v rozpočtu dostatek finančních prostředků a stojíte před rozhodnutím, zda si na dovolenou vypůjčit?
Vlastimil Škorpil
27.6.2018Upozornění
Dne 21. srpna 2018 bude odbor Obecní živnostenský úřad MěÚ Česká Třebová z technických důvodů uzavřen.
Vlastimil Škorpil
27.6.2018SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. – KVŮLI ZPOŽDĚNÍ VLAKU, AUTOBUSU, LETADLA ČI MHD NESTIHNETE ODLET? RADĚJI PŘEDVÍDEJTE…Vlastimil Škorpil
25.4.2018ROZÚČTOVÁNÍ A VYÚČTOVÁNÍ NÁKLADŮ SPOJENÝCH S BYDLENÍMVlastimil Škorpil
5.1.2018WEBOVÉ STRÁNKY SOS MaS, z.s. JSOU „BEZBARIÉROVÉ“
Význam informovanosti je v dnešní době doslova nedocenitelný. Vědět, co je nového ve světě kolem, je jednou ze základních potřeb většiny lidí. O funkci internetu, jako zdroje informací, dnes již nikdo nepochybuje a počet jeho uživatelů se neustále zvyšuje. Mnoho lidí si jej zvyklo využívat k získávání zpráv, a to především takových, ke kterým by se jinak vůbec nedostali. Na internetu se ovšem pohybuje také velká skupina uživatelů, kteří mohou mít s některými stránkami problémy. Mezi ně patří lidé se zrakovým postižením.
Vlastimil Škorpil
26.10.2017SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. VARUJE PŘED FALEŠNÝMI KAMENÍKY
Blíží se “Dušičky“, čas, kdy pozůstalí vzpomínají na své zemřelé příbuzné a přátele. Lidé přicházejí na hřbitovy, aby uctili jejich památku, zapalují svíčky a vzpomínají. Krásně upravené místo posledního odpočinku blízkých cítí jako projev úcty k zesnulým. Proto si, obzvláště v tomto období, dávají na vzhledu i výzdobě hrobu velmi záležet.
Vlastimil Škorpil
9.10.2017SPOTŘEBITELSKÉ KŘÍŽOVKY - DÁREK PRO SENIORY
Mezinárodní den seniorů připadá každým rokem na 1. října. V tento den, který je věnovaný našim maminkám, tatínkům, babičkám a dědečkům, je vhodné poukázat na skutečnosti, se kterými se musí dnešní senioři potýkat.
Vlastimil Škorpil
30.8.2017SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA Z.S. RADÍ – PRÁVA PŘI ZPOŽDĚNÍ LETU
Během letošních prázdnin jsme zaznamenali několik případů, kdy čeští turisté při odletu na dovolenou či při návratu z ní doslova uvízli na letišti. Každý z nás asi doufá, že právě jeho let proběhne hladce. Případy zpoždění či zrušení letů však nejsou ničím tak výjimečným, jak by se mohlo zdát, a každý musí s něčím podobným tak trochu počítat. Sdružení obrany spotřebitelů Vám přináší několik rad.
Vlastimil Škorpil
23.5.2017POZOR NA ENERGETICKÉ PORADCE!
Podomní prodejci i přes zákazy stále obcházejí domácnosti. Nyní lákají lidi na úspory skrze Elektronické aukce energií. Takto podepsaná přihláška do elektronické aukce energií však není bez rizika.
Vlastimil Škorpil
10.4.2017ZMĚNA BANKY BUDE JEDNODUŠŠÍ
Poplatky za své služby si banky strhávají automaticky samy z účtu, a tak si řada spotřebitelů často ani neuvědomuje, kolik ročně své bance tímto způsobem zaplatí. Přitom průměrná výše bankovních poplatků, kterou klienti ročně za služby své bance zaplatí, přesahuje dva tisíce Korun. A to v rozpočtu mnoha domácností už není zcela zanedbatelná položka.
Vlastimil Škorpil
4.8.2016NENECHTE SI ZKAZIT DOVOLENOU
Téměř polovinu prázdnin mají školáci za sebou. Čas čerpání zasloužených dovolených je v plném proudu. Ne vždy však vše běží přesně podle našich představ, a ne vždy zájezd probíhá tak, jak cestovní kancelář slibovala. Jako každý rok o tomto čase přibývá i v našich poradnách dotazů týkajících se možností reklamace zájezdu. Zatímco zataženou oblohu, nesnesitelné vedro, či neposlušné děti reklamovat nelze, a to přesto, že nám to dovolenou dokáže pěkně zkazit, existují situace, které zákazníka opravňují podat u cestovní kanceláře reklamaci, a požadovat okamžitou nápravu, slevu z ceny zájezdu, náhradu škody či dokonce náhradu za nemajetkovou újmu za tzv. narušení dovolené. Které případy to jsou, jak při reklamaci dovolené postupovat, jaká je stanovena lhůta, a co mohu po cestovní kanceláři vlastně požadovat?
Sdružení spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. přináší odpovědi na tyto a další otázky.
Vlastimil Škorpil
9.5.2016SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. VARUJE – ČTĚTE PIKTOGRAMY
Proč číst piktogramy údržby na oblečení?

Poslední záchvěvy zimy máme, doufejme, už za sebou. Předpověď počasí na následující dny a konec plesové sezóny vybízí k tomu, abychom už konečně zazimovali naše bundy, kabáty i společenské oblečení a vytáhli letní outfity. Také Vás láká myšlenka všechno zimní oblečení teď pouze uskladnit a vyprat nebo vyčistit až zase přijde čas plískanic? Vězte, že Vašemu oblečení mnohem více prospěje, pokud se o něj náležitě postaráte už teď. Nebude tak lákat moly a nenačichnou od něj ostatní kousky atd.

Buďte však opatrní, každý materiál si žádá svoje!
Vlastimil Škorpil
8.4.2016SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, Z.S. UPOZORŇUJE PODNIKATELE NA NOVÉ POVINNOSTI
Novela zákona o ochraně spotřebitele přinesla řadu podstatných změn pro spotřebitele i podnikatele, kteří s nimi vstupují do smluvního vztahu.
Jednou z hlavních novinek letošního roku je nová úprava mimosoudního řešení sporů (ADR). Podnikatelé mají již jen měsíc na úpravu obchodních podmínek v souvislosti s touto novou úpravou.
Vlastimil Škorpil

Zobrazeno je 25 z celkem 60 záznamů na stránce:  

< předchozí stránka  -1- 2 3  další stránka >
 

Zobrazit výběr sloupců tabulky »

 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Dokumenty města a MěÚ > Odbory MěÚ > Odbor živnostenský > Zpravodajství Odboru živnostenského

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Zobrazit vyhledávací formulář »


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Redakční systém